Saeco RI9913 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco RI9913 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MDK74 26-02-2012
Geschreven voor: Saeco RI9913 zilver

Al jaren in het bezit van deze machine. Hiervoor een dure Jura gehad. Met dit apparaat heb ik nog nooit problemen of dure onderhoudsbeurten gehad! De smaak is afhankelijk van de bonen, daarom begrijp ik niet waarom iemand daar een laag cijfer voor geeft. Apparaat gekocht op advies van reparateur van dure espresso machines. Investering meer dan waard!

Paul 0908 01-01-2011
Geschreven voor: Saeco RI9913 zilver

In 2002 kocht ik de Royal Professional. Een mooi degelijk apparaat. Onlangs hebben we afscheid genomen van dit apparaat. Het is, zo is bevestigd vanuit Saeco zelf, het beste apparaat wat ooit gemaakt is. Maar in ons geval was het een apparaat waar wel veel onderhoud aan nodig was. In de 8 jaar hebben we gemiddels ongeveer 5000 tot 6000 kopjes koffie per jaar gebruikt; merendeel cappucino. Onderhoud is gewoon nodig, geen probleem. Maar in ons geval zijn we in die 8 jaar bijna 1400 euro aan onderhoud kwijt geweest; dat wil zeggen als we de laatste offerte voor reparatie hadden gedaan. In het voorjaar is er voor ongeveer 250 euro aan reparatie gedaan en nu was er weer een offerte van bijna 350 euro. Als we dat hadden gedaan waren we dus met aanschaf destijds [900 euro] in totaal meer dan 2000 euro kwijt geweest in 8 jaar tijd. Dat is veel.
Nu hebben we besloten om maar even niet verder te gaan met dit apparaat; helaas. Door de bank genomen waren we redelijk tevreden echter de kosten waren nogal hoog. We orienteren ons maar we zullen niet snel terugkeren naar Saeco omdat de laatste serie ronduit slecht was en de huidige serie zich nog maar moet bewijzen.
Wie weet maken we binnenkort de overstap naar een Deloghi; daarover lees ik heel goede reviews en bij een vriend heb ik [op basis van mijn eigen koffiebonen van De Pelikaan uit Zutphen] een prima kop koffie gedronken. We zien wel voorlopig Addio [tot ziens] Saeco.

Rikke 22-10-2009
Geschreven voor: Saeco RI9913 zilver

We hebben deze machine 4 dagen in bezit en zijn tot hiertoe vol lof.
Lekkere hete koffie.
Gekocht via koffiediscouter, zondags bestel en dinsdags geleverd.
Het is wel een vrij groot apparaat,dat niet teveel lawaai maakt.

WiMo 29-09-2009
Geschreven voor: Saeco RI9913 zilver

De vorige versie, blauw zilveren uitvoering, hebben wij zeven jaar gehad. Vorige maand heeft hij de geest gegeven. ca. 27.500 kopjes later. De best denkbare koffie (met bonen van de Hema). Als ik uitreken wat deze, in aanschaf toch dure, machine ons uiteindelijk, inclusief alles, (koffie, water, electra, waterfilter etc.) en twee reparaties heeft gekost zijn wij heel wat voordeliger uit dan met al die goedkopere koffiemachines met dure cups, pads, you name it! En waarvan de koffie nog niet eens ZO lekker is.

ronwillems 11-07-2009

---------- update review 11-07-2009 ----------

Dan hier maar de indrukken naa een paar weken:
Nog steeds tevreden.
Opwarmtijd is wel iets langer, zo'n 35 seconden.
Alles is in te stellen en makkelijk te doen.
Melk: neem houdbare en niet in de koelkast zetten. Anders blijft de melk te koud en is de koffie net niet warm genoeg. Tenzij je met het stoompijpje gaat werken natuurlijk maar ik doe dat niet. In mn nieuwe cijfers hou ik rekening met de vorig gegeven cijfers en het gemiddelde daarvan.

---------- oude review 24-06-2009 ----------

Ik heb m net binnen maar hier de eerste indrukken (ik pas later de cijfers aan):
Koffie is op standje heet erg heet dus koude koffie is er niet bij.
Lawaai van de molen valt mij alleszins mee.
Complete zetgroep is er uit te halen, handig voor schoonmaken.
Er zit een kalkfilter bij opdat de machine niet ontkalkt hoeft te worden zolang de filter op tijd wordt vervangen.
Koffie is er in 3 hoeveelheden welke ook nog naar eigen kopjes is aan te passen.
Ik had gedacht dat met één druk op de knop een capucino was te maken maar dit vereist 2 acties.
Voelt solide aan.
Water is warm in ongeveer 20 seconden (ik las bij andere apparaten ongeveer 1 minuut)

Vooralsnog geen miskoop gezien de gezakte prijs.